Hoe geweldig is het om:
- Kinderen met beeldende middelen te zien stoeien, blij en enthousiast als het lukt en er iets goeds ontstaat
- Ze te prikkelen om iets te onderzoeken, te experimenteren, dit te gebruiken in een eigen vormgeving en daar trots op te zijn
- De eigen beeldtaal te zien die zich vanaf de kleutertijd zo bijzonder ontwikkelt en waarmee al jong een eigen verhaal wordt verteld
Werken met beeldende middelen doet een geheel eigen beroep op de mogelijkheden en kwaliteiten van kinderen. Het meest bijzondere is misschien wel dat bij een goede opdracht de uitkomst niet vast ligt. In mijn lessen wil ik kinderen beeldend uitdagen. Een opdracht geeft altijd ruimte om iets te onderzoeken, om te experimenteren, om gedachten en ideeën in eigen beelden te vangen.
Ook voor jongeren en volwassenen geldt dat spelen voorop staat. Lef hebben om dingen te durven doen, reageren op wat ontstaat en zo proberen om zichtbaar te maken wat jij wilt laten zien.
Wat ik ben:
Een beelddenker en een doener die mensen graag meeneemt in de wereld van het maken. Ik geloof in de kracht van beeldende kunst, dat iets scheppen invloed heeft op je zijn en dat het een uitdrukkingsvorm is van wie je bent. Maar ook dat je positieve ervaringen opdoet door iets te maken en dit met anderen te delen.
In mijn eigen maaksels is veel inspiratie uit de natuur te zien. Ik ben geboeid door de ritmes met steeds weer een veranderende lichtinval. In de galerij een inkijkje in wat ik zelf met veel plezier heb gemaakt.
Klik op een foto voor een vergroting: